Temelj prevoznikove odgovornosti in dokazno breme v skladu s Konvencijo Združenih narodov o prevozu blaga po morju iz leta 1978 (Hamburška pravila)

Pravnik, Ljubljana 2020, letnik 75 (137), št. 5-6

Cilj predpisov mednarodnih pomorskih konvencij je ustvariti pravično ravno- težje med prevoznikovimi interesi in interesi lastnikov tovora z opredelitvijo režima prevozniške odgovornosti. V bistvu režima prevozniške odgovornosti je temelj prevoznikove odgovornosti in porazdelitev dokaznega bremena. Člen 4 Hamburških pravil določa odgovornost prevoznika za izgubo ali poškod- bo blaga ter zamudo pri dostavi. Hamburška pravila so temeljito spremeni- la osnovna pravila o porazdelitvi tveganj med lastnike tovora in prevoznike, določena z Bruseljsko konvencijo o poenotenju nekaterih pravil o nakladnici iz leta 1924 (znana tudi kot Haaška pravila), Haaška pravila, spremenjena z Visbijskim protokolom iz leta 1968 in protokolom SDR iz leta 1979 (Haaško-

-visbyjska pravila). Tako so na primer odpravila tradicionalno razbremenitev za navtične napake in napake pri upravljanju ladje in spremenila način uve- ljavljanja izjeme požara. Vendar sistem domnevne krivde ostaja edina osnova prevozniške odgovornosti v skladu s 5. členom Konvencije. Ukinila je katalog razbremenitev po drugem odstavku IV. člena Haaško-visbijskih pravil. S tem je režim prevozniške odgovornosti spremenil iz »nepopolnega sistema krivdne odgovornosti« v »popoln sistem krivdne odgovornosti«. Avtor analizira temelj prevozniške odgovornosti in dokazno breme, kot sta bila spremenjena s Ham- burškimi pravili.

Ključne besede: prevozniška odgovornost, dokazno breme, prevoz blaga po morju, Hamburška pravila, pomorske konvencije, pomorsko pravo.


Spletno naročilo edicije: Številka 5-6/2020

*


Revija Pravnik


Pravna fakulteta Univerze v Ljubljani, Poljanski nasip 2, 1000 Ljubljana
Tel.: 01/ 42 03 113 | Faks: 01/ 42 03 115 | GSM: 031/859 975 | E-pošta: pravnik@revija-pravnik.si

2010 Pravnik, vse pravice pridržane Pravila uporabe Pravno obvestilo